Contact
Bel ons
WhatsApp klantenservice
Kom je gezellig langs?
Oudenhof 14, 4191 NW Geldermalsen
Maak kennis met Gijs de Hoop senior verkoopadviseur / relatiemanager bij Wim van Breda. Hij zorgt ervoor dat de klant altijd vooruitgang boekt en het beste resultaat behaalt. Benieuwd hoe een de dag van Gijs eruit ziet?
Normaal gesproken ben ik ‘s ochtends tussen half negen en negen uur op de zaak: computer opstarten, kopje koffie drinken en een rondje maken door de werkplaats. Dat is iedere keer een mooi moment: collega’s begroeten en meteen even kijken hoe het staat met de machines voor mijn klanten.
Tijd om mijn administratie bij te werken. Vandaag werk ik onder andere een offerte uit voor een klant die een klepelmaaier zoekt. Een goede gebruikte hebben we niet op voorraad, dus ik doe hem een voorstel voor een nieuwe. Ik ken de klant goed, dus ik weet precies wat hij nodig heeft. Even controleren en… verzenden maar.
Mijn eerste bezoek is op afspraak. Met een klant in de buurt van Rotterdam spreek ik een offerte door voor een nieuwe Herder maaiarm.
Onderweg heb ik mooi tijd om wat telefoontjes te plegen. Vaak proactief; ik hou bijvoorbeeld zo veel mogelijk aanbestedingen in onze branche bij. Weet ik wie de gunning heeft? Dan bel ik die klant graag om te feliciteren – én om te informeren of we hem kunnen ondersteunen bij zijn nieuwe opdracht.
Het klantgesprek verloopt prima. Naast de nieuwe maaiarm bespreken we de inruil van een gebruikte trekker met een maaiarm. Ik verzamel specificaties en maak wat foto’s. Ik heb al een idee welke klanten we hiermee wellicht kunnen verblijden. Wordt vervolgd!
Mijn lunchpauze hou ik het liefste in de auto. Ik haal broodjes en beleg in een supermarkt in de buurt en zet koers naar Tholen, waar ik nog enkele klanten ga bezoeken. Niet op afspraak, gewoon om mijn gezicht te laten zien en om te informeren hoe het gaat. Een goede band en oprechte interesse vind ik erg belangrijk.
Mijn lus door Zeeland (en Brabant) leidt weer richting Geldermalsen. Nog éven bij een klant langs voor een kopje thee, en dan terug naar de zaak.
Terug aan de Oudenhof. Dick van Breda is er ook, we praten elkaar bij over onze dag. Verder maak ik wat notities voor morgen, zodat ik weet met welke bonnen, offertes en andere lopende zaken ik aan de slag kan.
Zoals vaker maak ik nog een rondje door de werkplaats. Het blijft een mooi gezicht om de vorderingen aan de machines te zien. En wie weet belt er vanavond nog wel een klant; dan ben ik mooi op de hoogte.
Thuis! Het was een dag zoals altijd: onvoorspelbaar, dynamisch en vooral leuk. Naast het advies over onze machines vind ik het echte, ouderwetse relatiebeheer een heel mooi element van mijn vak. Het contact met klanten verveelt namelijk nooit. Wie weet wat de dag van morgen me weer brengt!
Neem contact met mij op: 0345-585050