Massey Ferguson introduceert een compleet nieuw model!

Met de nieuwe 8S serie is Massey Ferguson vier modellen rijker in het segment van 205 tot 265 pk. Zoals verwacht valt vooral de nieuwe cabine op. Het nieuwe design met 4 stijlen creëert een nieuwe manier van zicht en comfort.

De cabine is grijs, zoals hij dat vroeger bij de 2000- en 3000-serie ook was en heeft maar liefst een inhoud van 3,4 m3. Doordat twee stijlen ontbreken is de hoeveelheid glas in de cabine flink vergroot naar een totaal glasoppervlak van 6,6 m2. De cabine helt voorover, wat het zicht vergroot en zon-instraling vermindert. Het geluidsniveau in de cabine ligt op 68 decibel, wat uitzonderlijk laag is voor tractoren in dit segment. Dit hebben de engineers van MF o.a. kunnen realiseren doordat de motor volledig los staat van de cabine en extra goed geïsoleerd is. Tussen de cabine en de motorkap is een ruimte van 24 cm. Deze ambitieuze scheiding verbetert zichtbaarheid, comfort, geluid, warmte-isolatie en koelefficiëntie! Dit ontwerp beschermt de bestuurder! De rijervaring is uniek! Trillingen worden niet doorgegeven aan de bestuurder vanwege de mechanische cabinevering.

Geen dashboard

Verder is de cabine voorzien van een nieuwe armleuning, joystick en display. Tijdens de introductie werd duidelijk gemaakt dat er geen dashboard meer op de stuurkolom te vinden is, maar dat deze verplaatst is naar de rechter stijl van de cabine. Wat je op dit digitale display te zien krijgt, kun je zelf instellen. Een leren stoel met verwarming en ventilatie is een optie. Achterop de cabinerand is een camera te vinden die het aankoppelen van machines gemakkelijker moet maken.

Maximaal 265 pk

Onder de rood met grijze motorkap ligt een Agco Power 7,4 liter, zes cilinder motor. Afhankelijk van het model produceert die een maximumvermogen van 205, 225, 245 of 265 pk bij 1.850 toeren. MF 8S gedraagt zich als een onstuitbare stier met een horizontale koppelcurve van 1000 tot 1500 toeren per minuut. Bij 1.200 motortoeren is het mogelijk om 40 km/h te rijden. De voordelen zijn minder lawaai en een minder brandstofverbruik en het EPM is beschikbaar langs de gehele koppel- en vermogenscurve.

Drie transmissies

De nieuwe MF 8S tractoren zijn uit te rusten met een nieuwe 7 traps semi powershift transmissie, de Dyna-7, met 28 versnellingen voor en achteruit. De versnellingsbak is 10 procent meer efficiënt dan de vorige zes traps Dyna-6 transmissie. Daarnaast ontwikkelde Massey Ferguson, zoals eerdere geruchten al aangaven, de Dyna E-power-transmissie. Een versnellingsbak met dubbele koppeling, waardoor je de overgang tussen de versnellingen niet zou moeten merken. In 2021 is ook de Dyna-VT versnellingsbak tot de beschikbare versnellingsbakken toegevoegd.

Wilt u meer weten?

Neem contact met mij op: 0345-585050